Gebruikersvereniging Oracle richt CRM-tak op
24 januari 2011
De gebruikersvereniging Obug (Oracle Benelux User Group) krijgt een aparte tak voor gebruikers van de crm-pakketten van bedrijfssoftwareleverancier Oracle. Als er voldoende interesse is, zal de groep ook de belangen behartigen van gebruikers van Peoplesoft CRM en eBusiness Suite CRM. Oprichter Marc Verkuijl vindt het vreemd dat er tot nu toe geen ‘sig’ (special interest group) voor customer relationship management was.
De Obug is onderverdeeld in verschillende groepen die zijn gericht op technische onderwerpen en op applicatieniveau, zoals service-oriented architecture (SOA), JD Edwards, zorg en beveiliging.
Verkuijl werkt bij ict-dienstverlener Logica als leidinggevende van de adviestak Siebel CRM en is ruim tien jaar actief in het Siebel-werkveld.
Op 3 maart 2011 vindt de eerste bijeenkomst van de CRM-groep plaats. De sessie gaat over de gecombineerde inzet van Siebel CRM en business intelligence. De centrale vraag is: ‘Hoe halen we meer uit crm-gegevens?’ De sessie wordt ondersteund door een klantcase van ABN Amro.
Obug
Obug is voortgekomen uit een fusie. Sinds oktober 2009 zijn de Belgium Luxemburg Oracle User Group (BLOUG), Benelux Regional User Group (BRUG) en Oracle Applications Users Group Nederland (OAUG) samengevoegd.
De doelstellingen van de Obug zijn het behartiging van de belangen van leden richting Oracle Benelux en het bedrijfsbestuur van Oracle. De gebruikersvereniging wil een onafhankelijk platform voor Oracle-gebruikers bieden, kennisuitwisseling tussen leden stimuleren en toegang bieden tot kennis en ervaring van andere Obug-leden en Oracle-experts.
De gebruikersvereniging richt zich op gebruikers van Oracle-producten, zoals eBusiness Suite, PeopleSoft, Siebel, JDEdwards, Hyperion, Siebel, Primavera OBI, Agile, maar ook technologische producten, zoals middleware BEA Weblogic en hardware.
Oracle Gebruikersclub Holland, de grootste Nederlandse Oracle-gebruikersgroep, maakt geen deel uit van de Obug.
(bron: Pim van de Beek, Computable)