085-0494494

Home > CRM > Social Media en business-software

Social Media en business-software

06 april 2011

Iedereen praat erover en iedereen heeft er wel een mening over; Social Media. Zonder al teveel woorden vuil te maken aan onze ideeën over Social Media willen we kijken naar de mogelijke toepassingen ervan. Dus niet Twitteren om het Twitteren, maar begrijpen wat je Twittert en vooral, waarom?

Ongeveer een week geleden kondigde Salesforce aan dat het Radian6 overneemt. Voor een bedrag van $ 276 miljoen in cash en $ 50 miljoen in aandelen neemt de SaaS CRM software leverancier het Social Media monitoring-platform over. Met andere woorden, voor zo’n $ 326 miljoen haalt Salesforce de marktleider op dit gebied binnen en vergroot hiermee de waarde van haar al bestaande product portfolio.

Want, de klant bepaalt tegenwoordig in grote mate de kwaliteit van uw product of dienst, zijn kracht en macht is via de verschillende Social Media kanalen exponentieel toegenomen. Dus wil elk bedrijf weten wat er over hun product of dienst wordt geroepen en belangrijker nog, de mogelijkheid om zich in de discussie te mengen, feedback te geven, een luisterend oor te zijn voor de klant. Marcel LeBrun, CEO van Radian6 onderschrijft dit en weet zich gesteund door Marc Benioff, CEO van Salesforce, die door de overname een groeiversnelling en waardevermeerdering van Salesforce.com  verwacht.

De integratie van Social Media in ERP en CRM pakketten neemt toe. De waarde van de informatie die via de verschillende Social Media kanalen wordt gedeeld neemt exponentieel toe als deze op een goede manier te monitoren is. De Salesforce/Radian6 combi is slechts een van de samenwerkingen op dit gebied; Wat is uw Social Media strategie en hoe controleert u de informatie die hieruit voortkomt?

Reageer