Chirpify Twitter als E-commerce platform
17 februari 2012
Als Social Media platform heeft Twitter een ongekende groei doorgemaakt. Het succes en bereik van Twitter maakt het aantrekkelijk voor bedrijven om mee te liften op het succes. Of nog mooier, het Twitter platform zo gebruiken dat er een totaal nieuwe toepassing ontstaat…
Chirpify Twitter
En dat is precies wat Chirpify heeft gedaan. Stel, je bent een merk dat twittert over je geweldige nieuwe product (en dat doe je), zou het dan niet fantastisch zijn als dat product dan direct vanuit je tweet kon worden aangekocht?
Stap 1: Bedenk een aanbieding en tweet deze via Chirpify
Stap 2: Kopers sturen een reply op de tweet met het woord ‘buy’
Stap 3: De transactie via PayPal is gedaan en de order afgehandeld
Prijsplan en accounts
Chirpify biedt deze en andere mogelijkheden niet alleen voor bedrijven, maar ook voor particulieren en goede doelen. Chirpify rekent een commissie van 4% over de transactie bij een Basic account (gratis), 2% bij een Pro account ($ 49,-/mnd) en geen commissie bij een Enterprise account. De ontwikkeling van e-commerce via Twitter gaat snel en met name vanwege de onafhankelijkheid van een app zou Chirpify wel eens hoge ogen kunnen gooien..