Webwinkelvakdagen 2012
02 februari 2012
Donderdag 26 januari bezocht ik de Webwinkel Vakdagen 2012 in de Utrechtse Jaarbeurs. Hierbij een korte impressie van dat bezoek;
Vanuit verschillende invalshoeken bezocht ik een aantal stands; E-commerce leveranciers, Marketing mogelijkheden en Productcatalogi.
E-commerce
Bij Realvine sprak ik met Bart Pit en Aldo Wink inzake een online project over de mogelijkheden die Magento hierin biedt. Realvine is een serieuze Magento speler met ruime ervaring. Verder spraken we over de mogelijkheid van een Leverancierspagina voor Realvine op de ITselector website. Hier bieden we leveranciers van CRM, ERP en E-commerce oplossingen de mogelijkheid zicht te profileren bij hun doelgroepen.
Marketing
Mijn bezoek aan de stand van Whooparoo leverde me een interessant gesprek op met Frans Stijnman. Het principe is simpel; Bij een online aankoop krijgt de klant de mogelijkheid om een korting op zijn aankoop te verzilveren, door aan zijn sociale netwerk (Twitter, Facebook) te melden dat hij deze aankoop heeft gedaan. Een percentage van deze volgers zal de site van de verkopende partij gaan bezoeken en overgaan tot aankoop. Dit levert een win-win situatie op; extra business voor de e-tailer en een percentage over de omzet van deze extra business voor Whooparoo.
Productbeschrijving
Otto van Bentum, van ICEcat sprak met me over het idee achter en nut van ICEcat.biz, de online catalogus met bijna 5000 merken vertegenwoordigd. Door als online ondernemer gebruik te maken van zo’n catalogus wordt het bijhouden van productomschrijvingen en afbeeldingen vereenvoudigd. Andere voorbeelden van catalogi zijn Etilize en CNET.
Helaas had ik geen tijd om alle stands op mijn lijst te bezoeken, volgend jaar een nieuwe kans!