Sitecore: gat fysieke winkel en online ervaring dicht
17 februari 2015
Leverancier op het gebied van Custumor Experience Management (CEM) Sitecore is met een oplossing gekomen, dat volgens hun het gat tussen de fysieke winkel en de online experience kan dichten. De toepassing heet Sitecore commerce 8.
Samenwerking Sitecore en Microsoft
Een jaar geleden lieten Sitecore en Microsoft weten dat ze samen aan een oplossing gingen werken om het beste van experience marketing en e-commerce samen te brengen. Dit is recent gerealiseerd volgens persbericht van Sitecore. Door de oplossing wordt het voor bedrijven mogelijk om digitaal gedrag en voorkeuren van bezoekers van de website met customer experience te koppelen, inclusief orders die realtime kunnen worden gemonitord.
Volgens Chief Strategy Officer van Sitecore Darren Guarnaccia hadden bedrijven voorheen nog geen uniforme manier om online customer experience en de fysieke winkels samen te brengen. De samenwerking zou volgens Guarnaccia voorzien in een grote klantbehoefte door de twee bedrijfsoplossingen te combineren.
Volgens Ashvin Matthew, General Manager Commerce & Retail Solutions bij Microsoft, willen retailers een connected experience hebben. Dit om de relatie met de klant uitgebreider en groter te maken dan alleen het contact tijdens de verkoop. Deze oplossing combineert volgens Matthew de uitgebreide mogelijkheden van Microsoft Dynamics op het gebied van e-commerce met het experience platform van Sitecore.
Belangrijkste eigenschappen
Off- en online experience: Alle facetten van een bestelling, bijvoorbeeld kortingen en btw, worden gedeeld door zowel fysieke als digitale kanalen. Hierdoor wordt de experience van bezoekers consistenter.
Basisoplossing voor webshops: Ondersteuning van webshops in verschillende landen met andere juridische aspecten in dezelfde implementatie.
Multi-inzetbare toepassingen: De uitgebreide toepassingen van Dynamics zijn allemaal te combineren met de toepassingen op het gebied van digitale ervaring van Sitecore. Denk onder andere aan winkels met realtime voorraden, klantenservice, online verkopen (en in de winkel op te halen) en orderbeheer inclusief geretourneerde bestellingen.
Meer informatie over E-Commerce?
Vragen over E-Commerce of andere bedrijfssoftware?
Neem contact op met Jaap Lucas voor een vrijblijvend gesprek.
Of bel direct: 0318-745010