085-0494494

Home > CRM > Nog meer tips voor CRM selectie

Nog meer tips voor CRM selectie

04 augustus 2016

Het selecteren van het juiste CRM systeem is niet gemakkelijk. Er zijn vele CRM pakketten op de markt, maar welke is voor uw bedrijf geschikt? En hoe zorgt u voor een CRM selectie die u bij de passende leverancier brengt?

Vorige week schreven we een artikel met een tiental tips voor CRM selectie. Maar we hebben er nog meer voor u in petto. Dus hier nog een aantal CRM selectie tips! Heeft u het artikel van vorige week gemist? Lees dan eerst dit artikel!

Houd de belangrijkste doelen van het bedrijf in het achterhoofd

Bij de selectie van de juiste CRM leverancier, moet u blijven nadenken over de doelen die uw bedrijf stelt en in welke mate u uw bedrijf nog wilt laten groeien de komende jaren. Houd in uw achterhoofd dat CRM software hier een belangrijk bijdrage aan moet gaan leveren. 

Schaalbaarheid

Als u door de jaren heen de beoogde groei realiseert, moet de geselecteerde CRM software wel mee kunnen groeien. Selecteer CRM met de visie op de toekomst van het bedrijf en let daarbij vooral op schaalbaarheid. Veel kleine bedrijven kiezen voor goedkope en kleine leveranciers, die niet goed schaalbaar zijn. Maar zodra hun bedrijf groeit moet in een later stadium weer nieuwe software worden geïnstalleerd, processen opnieuw worden aangepast en datasets weer worden omgezet. 

Klantenservice van de leverancier

CRM software is niet enkel een aanschaf bij een leverancier, maar ook een samenwerking met een leverancier. Kijk daarom ook naar de service die de leverancier levert, aanvullend op het software pakket. Om goede service te krijgen, is het daarnaast handig na te denken over welke service u wilt ontvangen. Wilt u bijvoorbeeld ook na 5 uur of in het weekend geholpen worden? Dan is het goed om te kijken of een potentiële leverancier dit wel aanbiedt. 

Combineren is mogelijk

Wanneer u de juiste CRM software wilt kiezen, kan het waardevol zijn om naar integraties te kijken die andere leveranciers aanbieden. Het kan goed zijn dat diverse mooie oplossingen met elkaar te integreren zijn. Niet de gemakkelijkste oplossing, maar wellicht wel degene die goed bij uw bedrijf past. 

Wat is er al in huis?

Als er reeds programma’s zijn in uw organisatie die moeten worden geïntegreerd met de nieuwe software (denk aan data-opslag systemen, communicatie- of administratie software), is het belangrijk hier prioriteit aan te geven bij de selectie van CRM software. Het is een harde voorwaarde dat een CRM leverancier in staat is dit te integreren, anders valt deze direct al af. 

Zorg dat de prijs past bij de behoefte

De prijs is altijd een belangrijke afweging bij een aankoop. Maar enkel kijken naar de goedkoopste is geen goed idee. Kijk in ieder geval naar het prijsmodel op de lange termijn. Hoe zijn de kosten opgebouwd? Betaalt u maandelijks of jaarlijks nog kosten voor een abonnement? Of betaalt enkel een bedrag voor de software? Betaal u bij een servicecontract nog een uurtarief voor service of is dit allemaal inclusief? Breng goed in kaart wat alle mogelijke kosten zijn en kijk of dit past bij de behoeften en middelen van uw bedrijf.

 

Meer informatie over CRM?

Vragen over CRM of andere bedrijfssoftware?
Neem contact op met Jaap Lucas voor een vrijblijvend gesprek.

Reageer