Maakindustrie: Een sterkere positie in de keten
De maakindustrie heeft de afgelopen jaren veel energie gestoken in optimalisatie van interne processen. Hierdoor hebben productiebedrijven op de werkvloer al veel kostenbesparingen weten te realiseren. De komende jaren zullen zij de aandacht echter meer naar buiten moeten richten en werken aan een beter beeld van de markt, ketenintegratie en een verbeterde samenwerking met klanten en leveranciers.
De maakindustrie verkeert in lastige en dynamische tijden: de economische crisis houdt aan, de concurrentie neemt toe, grondstoffen worden schaars en duur, technisch personeel is moeilijk te vinden en ondertussen worden klanten steeds veeleisender. In de whitepaper ‘Het recept voor een onderscheidende en winstgevende onderneming’ kunt u lezen welke 7 kansen u als klantordergestuurd productiebedrijf heeft om desondanks uw marktpositie te versterken. In deze whitepaper wordt ingegaan op een ICT-strategie die uw bedrijf in staat stelt om een SmartFactory te worden.