CRM kosten
Belangrijke uitgangspunten bij het in kaart brengen van de kosten voor zowel selectie als implementatie van CRM software, zijn o.a.:
- Uitbreidbaarheid: hoe schaalbaar is het systeem, hoe flexibel het contract met uw CRM leverancier?
- Exclusiviteit: is uw leverancier de enige die het door u geselecteerde systeem levert? Zo ja, dan heeft de leverancier een sterkere onderhandelingspositie. Bij een ruimer aanbod van leveranciers, hebt u als klant het meer voor het kiezen.
- Basisfunctionaliteiten: welke functionaliteiten of modules zijn reeds in het CRM systeem aanwezig? Modules die als maatwerk voor u ontwikkeld worden, vragen doorgaans om een groter budget.
- Integratie van bestaande systemen: indien meerdere systemen aan elkaar gekoppeld moeten worden, kunt u te maken hebben met afhankelijkheid van meerdere leveranciers. Onafhankelijke begeleiding kan het proces soepel stroomlijnen.
- Branche kennis: hoewel dit niet bepalend hoeft te zijn, kan kennis van de branche u als klant kostenvoordelen opleveren omdat het wiel niet opnieuw uitgevonden hoeft te worden.
De adviseurs van IT Selector kunnen u goed helpen om een inventarisatie en afweging van kosten/baten te maken. Dit doen zij op onafhankelijke en onbevooroordeelde wijze, uw situatie is het uitgangspunt. Vul de keuzehulp in voor een vrijblijvend eerste consult.
Waar worden CRM kosten door bepaald?
In het traject kunt u onderscheid maken tussen éénmalige kosten en periodieke kosten. De kosten zijn vergelijkbaar met de kosten voor een ERP traject.
Eénmalige kosten:
| Periodieke kosten:
|
De onafhankelijke adviseurs van IT Selector kunnen u helpen om een helder beeld te krijgen van de mogelijke kosten van uw ERP traject. Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking.
Gratis CRM: Open Source CRM systemen
Open Source CRM software is steeds meer in opkomst. Open Source betekent dat er geen licentiekosten zijn voor het gebruik van het systeem, omdat de software beschikbaar is gesteld aan ‘de community’, ofwel iedereen die hier gebruik van wil maken. Een Open Source CRM pakket kan voor u de best passende oplossing zijn. Dat is echter zeker niet altijd het geval. Het doel van CRM is een betere klantorganisatie te worden, het CRM dient daarin faciliterend te zijn. Tevens dient bij Open Source rekening gehouden te worden met dezelfde kosten als een closed source systeem: selectie, implementatie, maatwerk aanpassingen, etc. Het belangrijkste is dat een CRM aansluit bij uw organisatiebehoeften en de organisatie daardoor verder kan groeien. Open Source CRM kan dus een oplossing voor u zijn, maar dat is afhankelijk van uw organisatiebehoeften. De adviseurs van IT Selector brengen deze behoeften in kaart en geven u een passend advies.
Kosten voor CRM selectie, implementatie en beheer berekenen?
Wilt u de kosten berekenen van de selectie, implementatie en het beheer van een CRM systeem? Vul nu de keuzehulp in, onze ervaren adviseurs maken samen met u een kostenraming:
Vul de keuzehulp in