085-0494494

Home > De CFO van 2017

Deel deze whitepaper

De CFO van 2017

14 maart 2017 / Bruno van den Berg / Exact
Inhoud

Ze schieten als paddenstoelen uit de grond, nieuwe ondernemingen die met nieuwe technologieën de zaken nog sneller en makkelijker doen, met een nog beter eindresultaat. Uber en Airbnb horen daarbij inmiddels alweer tot de gevestigde orde. We vragen ons zelfs af of Netflix al last heeft van disruptie. Door alle ontwikkelingen zien zelfs de meest traditionele bedrijven in dat digitale innovatie nieuwe markten kan openen. Denk aan het antwoord van Albert Heijn op Hello Fresh! Of de stappen die Pathé zet in de wereld van de on-demand Smart TV. Of Pokémon Go, waarmee Nintendo Augmented Reality gebruikte om het bedrijf met één klap in de mobile wereld te lanceren. Een voorbeeld van wat er gebeurt als je nieuwe technologie goed toepast. Wel een extreem voorbeeld natuurlijk, maar de snelheid waarmee je succes kunt bereiken is in principe voor elk bedrijf haalbaar. Door de technologische veranderingen is het cruciaal dat digitale innovatie op de managementagenda staat. Niet alleen vanuit het perspectief van IT of marketing, maar van het bedrijf als geheel. Met de CFO als drijvende kracht achter de strategische koers. 

Lees meer
Download deze whitepaper